Geen producten (0)

VRAGEN OVER BESTELLEN EN DE VERZENDING

Waarom zijn de verzendkosten (€5.49) zo hoog?

De webshop is nog maar een jaar in de lucht en om de prijs van verzendkosten te kunnen verlagen, moet je aan een bepaald aantal pakketten per week komen om te versturen. Ondanks dat mensen Tillandsia Fantasy steeds beter weten te vinden en iedere week er meer bestellingen binnenkomen, zitten we niet aan het minimum aantal verzendingen wat nodig is om de prijs te laten zakken.

Verzendkosten naar België:

tot 2 kilo met track & trace = €13.00 en een pakket van 2 t/m 5 kilo met track & trace €19.00

 

 

Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling ontvang?

Tillandsia Fantasy streeft er naar om in Nederland binnen 48 uur te leveren. Dit lukt niet altijd, maar voor 98% lukt dat prima. Mocht het langer duren omdat een artikel (nog) niet op voorraad is, dan krijg je daar via een mailtje bericht over.

Bij winterse weersomstandigheden (met temperaturen onder de 5 a 6 graden,) is het niet aangenaam voor Tillandsia's.  Als je op vrijdagavond een bestelling plaatst, dan is het voor het welzijn van de plantjes veel beter om pas maandag de bestelling te versturen zodat je de volgende dag ontvangt. De plantjes hebben dan maar 24 uur in een koude, donkere doos gezeten. De kans dat bij het versturen op zaterdag je maandag het pakket ontvangt is klein. Met het gevolg dat de plantjes dan zo'n 75 uur in de kou door moeten brengen. Maar hierover zal altijd eerst, via de mail overleg met de klant plaatsvinden.  

 

 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel bij mijn bestelling zit of er een artikel ontbreekt?

Het is allemaal mensenwerk en kunnen er fouten worden gemaakt bij het inpakken van de bestellingen. Al proberen ik dat natuurlijk te voorkomen. 

Mocht er iets niet kloppen, stuur dan direct, in ieder geval binnen 24 uur na ontvangst,  een mailtje naar info@tillandsiafantasy waarin je beschrijft wat er fout is gegaan. Binnen een paar uur krijg je een reactie, met een voorstel hoe we de fout naar tevredenheid ongedaan kunnen maken. Zo zal bijvoorbeeld een artikel wat ontbreekt, kosteloos worden nagestuurd. 

 

 

Wat moet ik doen als er een Tillandsia beschadigd uit de verpakking komt? 

Het kan voorkomen dat een artikel beschadigd is, al probeer ik dit natuurlijk tot een minimum te beperken, door alle artikelen zorgvuldig, met/in de juiste materialen te verpakken.

Zeker aan het verpakken van de Tillandsia's wordt veel zorg besteed. Het is echter onmogelijk om de plantjes altijd, zonder enkele schade te versturen. Een blaadje is immers snel geknakt. Gelukkig groeien de geknakte blaadjes (nadat je het blad schuin onder de breuk hebt afgeknipt) gewoon door. Er blijft dan alleen een klein bruin of donker streepje op de plaats van de breuk zichtbaar. Mocht er een plantje zo beschadigd zijn dat het niet meer zal herstellen, maak dan een duidelijke  foto van de de Tillandsia met de beshadigingen en stuur die zo snel mogelijk op naar info@tillandsiafantasy.nl  Binnen 24 uur ontvang je een antwoord met daarin een voorstel hoe we dit naar tevredenheid op kunnen lossen.  

 

 

Retour sturen van een bestelling:  

Zie retourbeleid in het menu (onderaan de pagina)

 

 

Ik heb een fout gemaakt bij mijn bestelling. Hoe kan ik dit veranderen?

Wil je na het plaatsen van je bestelling iets veranderen, bel dan 06 46 79 97 43 en stuur daarna zo snel mogelijk een E-mail naar info@tillandsiafantasy.nl en beschrijf duidelijk  wat je wilt veranderen en

vergeet niet het ordernummer te vermelden (staat in de bevestigings mail)  zodat de veranderingen snel kunnen worden doorgevoerd.. Mocht je bestelling al onderweg zijn dan is het helaas niet meer mogelijk om je bestelling te veranderen,.

 

 

 

Kan ik mijn bestelling annuleren? 

Je bestelling annuleren nadat je de bestelling hebt geplaatst. kun je doen door te bellen naar 06 46 79 97 43 en daarna gelijk een E-mail te sturen naar info@tillandsiafantasy.nl waarin je het ordernummer vermeld, zodat zo snel mogelijk je bestelling kan worden geannuleerd.  

Is je bestelling al onderweg? Dan kun je de bestelling bij aflevering weigeren, door dit te vermelden aan de bezorger van Post.NL . Hier zijn wel kosten aan verbonden. Zodra ik je retourbestelling ontvangen heb, ontvang je een E-mail met de bevestiging van ontvangst. Binnen 14 dagen wordt je betaling retourgestort op je rekening. 

 

 

 

VRAGEN OVER TILLANDSIA FANTASY

Wat zijn de openingstijden van Tillandsia Fantasy?

Dagelijks van 9.30 uur tot 21.00 uur telefonisch bereikbaar. Mocht ik de telefoon niet opnemen., laat dan een boodschap achter en ik bel je zo snel mogelijk terug.

E-mailberichten worden altijd binnen 24 beantwoord, maar meestal ontvang je binnen een paar uur een reactie om je berichtje of E-mail. 

 

(April 2017) Kan ik een keer langskomen om de plantjes te bezichtigen?

In principe is dit (nog) niet mogelijk.

Maar er zijn 2 alternatieven:

1. Als je intersse hebt in een Tillandsia, maar je kunt op de site niet goed van de foto's inschatten hoe het er uitziet, dan kun je een mailtje sturen en vragen om wat extra foto's van de Tillandsia. Ook als je wilt weten hoe een Tillandsia er in een bepaalde hanger of houder er uitziet, dan kun je ook via de mail vragen om een paar foto's. Dit lukt niet altijd gelijk, maar meestal wel binnen 24 uur.  

2, In de Wilhelminastraat in Gouda (Centrum) zit een Antiek, curiosa winkel 'Altijd', waar een aantal arrangementen en artikelen uit de webshop te bezichtigen en te koop zijjn. Mocht je zeker willen zijn dat het artikel wat je wilt bekijken ook bij 'Altijd' aanwezig is, kun je via een mailtje vragen of het artikel daar te bekijken is. Mocht dat niet zo zijn dan zorgen we dat het artikel wel aanwezig is op een tijdstip dat het jou uitkomt. 

 

                                                                                                                                                                             Antiek curiosa

 

(Maart 2017) Kan je bij Tillandsia Fantasy ook meerdere arrangementen bestellen?

Dat is mogelijk als het verzoek minimaal 2 á 3 weken voor de deadline aangevraagd wordt, daar er wellicht diverse  artikelen voor moeten worden besteld en de arrangementen gemaakt moeten worden.  Er moet hiervoor wel eerst overleg plaatsvinden (via mail of telefoon) over de details van de arrangementen, de kosten en transport. En is alles naar tevredenheid besproken en afgesproken dan worden de arrangementen gemaakt en geleverd.   

 

(Mei 2017) Geven jullie ook workshops waarbij je kunt leren hoe je Tillandia's kunt verwerken in bijvoorbeeld een krans?

Op dit moment zijn we druk bezig om ideeën voor Workshops uit te werken. Zo is al een geschikte ruimte beschikbaar gesteld bij Antiek curiosa 'Altijd' in de Wilhelminastraat in Gouda. Het volgende om uit te werken is wat we precies gaan doen tijdens de workshop. Wij denken aan het maken van een 'Living Wall" of  'Vertical Garden' in een frame. Dus zoals je leest, we zijn druk bezig om een Workshop te organiseren. Zodra de details klaar zijn, maken we dat bekend via de Nieuwsbrief  en de webshop. Heb je ideeën, voorstellen, ze zijn meer dan welkom, dus mail gerust naar info@tillandsiafantasy.nl

 

                                                                                                                                                                                                     

VRAGEN OVER TILLANDSIA'S

VRAGEN OVER VERZORGEN VAN TILLANDSIA"S IS TE VINDEN IN HET MENU "VERZORGING' 

 

(nov 2017)   Hoe moet je een Tillandsia op bijvoorbeeld een tak lijmen? 

Tillandsia's kunnen er echt tegen om met speciale lijm vastgeplakt te worden op bijna ieder gewenst object. 

 

Wat heb je daarvoor nodig?

- Een Tillandsia en het object waarop je het plantje wilt lijmen.

- Een plukje Sisal, Reindeermos of een beetje gedroogd Spaans Mos.

- Een lijmpistool (hot glue) met lijmstick of een tube Adhesive Floral Glue (Cold Glue).  Verkrijgbaar bij de betere bloemenzaken. De lijm die je wilt gebruiken moet wel waterbestendig en niet toxic zijn. 

 

Aan de slag:

- Je zoekt een goed plekje uit op de tak waar je het plantje wilt lijmen. Markeer dat plekje met een stift of steek een speld op de juiste              plaats.

- Dan neem je een plukje Sisal of Mos en je bedekt daarmee de 'but' van het plantje. .(but is de onderkant plantje wat op de tak vast komt te     zitten. Het kontje van het plantje).

   Hou het plantje voorzichtig tussen duim en wijsvinger vast, zodat de bedekking blijft zitten.

- Ondertussen is je lijmpistool wel opgewarmd en op de gemarkeerde plek, spuit je een klodder lijm.

- Duw dan zachtjes het plantje met  de bedekking met de but in de klodder warme lijm.  Hou het plantje vast, tot de lijm hard is geworden.       Gebruik je Adhesive Floral Glue, dan is het proces hetzelfde. 

- Laat het plantje voorzichtig los en als het goed is zit je Tillandsia nu vast op de tak.

- Je kunt dan altijd nog een beetje glue op wat mos of sisal doen en dat rond de but vastlijmen,. Dat geeft wat extra steun en maakt ook dat     je de hard geworden lijm niet meer ziet.

- Laat je gemaakte arrangement rustig zo'n 24 uur staan, zodat de lijm goed kan harden. 

                                        

 

TILLANDSIA'S (IN)KOPEN VOOR BEDRIJVEN & WINKELS & SHOPS

(maart. 2018)  Is  het mogelijk om voor mijn bedrijf Tillandsia's te kopen om enkele kantoren  mee te decoreren i.p.v. met gewone planten? En wat voor soort kunnen we dan het beste nemen?

Wat moet je doen? 

Je stuurt een mailtje naar info@tillandsiafantasy.nl waarin je aangeeft wat je wensen zijn. Stuur eventueel een paar foto's mee van de kantoren die je wilt voorzien van Tillandsia's, zodat ik een beetje een indruk krijg over wat voor soort ruimtes het gaat.                        Vergeet niet om je KvK,nr in het mailtje te zetten. Zodra dat is gecontroleerd neem ik binnen 24 uur contact met je op om wat opties voor te leggen en om de verdere details te bespreken. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

(mei 2018) Ik heb een woonwinkel in Utrecht, met trendy artikelen. In de etalage zou ik graag Tillandsia's willen gebruiken als decoratie materiaal.  Is het mogelijk om bij jullie Tillandsia's te bestellen om in de etalage te zetten en misschien ook om te verkopen? 

Wat moet je doen?

Ja hoor! Dat kan. Stuur een mailtje (naar info@tillandsiafantasy.nl) met je wensen en je KvK.nr. Ik neem zo snel mogelijk contact met je op om je te kunnen adviseren bij je aankopen voor je etalage. En als je Tillandsia's wilt inkopen om te verkopen is dat natuurlijk ook mogelijk, 

 ----------------------------------------------------------------------------------------------------

Etalage van Antiek Curiosa 'Altijd"  met Tillandsia;'s

 etalage

Wij maken gebruik van cookies om onze website te verbeteren, om het verkeer op de website te analyseren, om de website naar behoren te laten werken en voor de koppeling met social media. Door op Ja te klikken, geef je toestemming voor het plaatsen van alle cookies zoals omschreven in onze privacy- en cookieverklaring.